Zamieszczone przez MG
czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem?
Zwiń
X
-
sądzę, że nawet 180km tak jak w fabii RS da się osiągnąć poprzez dołożenie paru gratów- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
-
-
Fabia RS ma kompletnie inny silnik, różni sie od 1.4 122 KM znacznie bardziej niż "paroma gratami".Zamieszczone przez Jac_eksądzę, że nawet 180km tak jak w fabii RS da się osiągnąć poprzez dołożenie paru gratówZamieszczone przez MGCzy możliwe jest, aby zmieniając osprzęt silnika oraz oprogramowanie w 1.4 TSI 122 KM osiągnąć fabryczny stan z golfa czyli 160 KMTomek
Komentarz
-
-
Tylko pewnie koszt octavia 1.8TSI= Fabia RSZamieszczone przez Jac_eksądzę, że nawet 180km tak jak w fabii RS da się osiągnąć poprzez dołożenie paru gratówZamieszczone przez MGCzy możliwe jest, aby zmieniając osprzęt silnika oraz oprogramowanie w 1.4 TSI 122 KM osiągnąć fabryczny stan z golfa czyli 160 KM
A koszt przeróbek Fabi na 180KM = Octavia 1.8TSI.Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
Oczywiście jest jak piszesz. Tylko że jak się już ma 1.4 to w cudowny sposób nie zrobi się z niego 1.8. Przekładka silnika będzie prawdopodobnie bardziej kosztowna i skomplikowana w wykonaniu niż przebudowa 1.4.Zamieszczone przez Psycho DadTylko pewnie koszt octavia 1.8TSI= Fabia RS
A koszt przeróbek Fabi na 180KM = Octavia 1.8TSI.
Samo chipowanie 1.4 jak wynika z tego wątku jest mało skuteczne. Potrzebna jest opinia kogoś dokładnie zorientowanego w budowie tych silników, czy jest możliwość i jakie są koszty przebudowy 1.4 122KM na 160KM ?
Komentarz
-
-
IMHO lepiej będzie wsadzić trochę większą turbosprężarkę, bez problemu osiągniesz 160KM, tylko trzeba się będzie pogodzić z pogorszeniem dołu.Samo chipowanie 1.4 jak wynika z tego wątku jest mało skuteczne. Potrzebna jest opinia kogoś dokładnie zorientowanego w budowie tych silników, czy jest możliwość i jakie są koszty przebudowy 1.4 122KM na 160KM ?. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
to nie wiedziałem wydawało mi się że wszystkie te 1.4TSI mają tą samą bazę a różnią się właśnie tymi "gratami" dookoła. Chętnie się dokształcę bardziej szczegółowoZamieszczone przez zwirek75Fabia RS ma kompletnie inny silnik, różni sie od 1.4 122 KM znacznie bardziej niż "paroma gratami".- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Nie wydaje mi się aby tak było. Fabryce bardziej opłaca się zrobić np. 10 milionów sztuk takiego samego silnika i do jego różnych wersji dołożyć różne "graty" niż 2 razy po 5 milionów dwóch rodzajów silników różniących się od siebie znacznie.Zamieszczone przez zwirek75Fabia RS ma kompletnie inny silnik, różni sie od 1.4 122 KM znacznie bardziej niż "paroma gratami".
Komentarz
-
-
To musi byc ten sam silnik co w Seacie Ibizie.Zamieszczone przez rlapinskiNie wydaje mi się aby tak było. Fabryce bardziej opłaca się zrobić np. 10 milionów sztuk takiego samego silnika i do jego różnych wersji dołożyć różne "graty" niż 2 razy po 5 milionów dwóch rodzajów silników różniących się od siebie znacznie.Zamieszczone przez zwirek75Fabia RS ma kompletnie inny silnik, różni sie od 1.4 122 KM znacznie bardziej niż "paroma gratami".Respect All,Fear No One!
Komentarz
-
-
Przeglądałem przez chwilę ETKĘ w poszukiwaniu róźnic między 122 a 160 km i wyszło że w 160 km jest:Zamieszczone przez MGCzy możliwe jest, aby zmieniając osprzęt silnika oraz oprogramowanie w 1.4 TSI 122 KM osiągnąć fabryczny stan z golfa czyli 160 KM ?
Zapewne takie rozwiązanie (o ile w ogóle jest możliwe) będzie droższe od chipa, ale silnik po przebudowie daje możliwość dalszego podnoszenia mocy.
- inna turbina
- inny układ chłodniczy - chyba jednooobwodowy a nie dwu jak w 122
- kompresor
- całkiem inny układ dolotowy z intercoolerem powietrznym a nie wodnym
- chłodnica oleju
- inna głowica
- inne oznaczenia tłoków, czym się roźnią - nie wiem
- nie wspominam już takich pierdół jak inna obudowa filtra powietrza, inny filtr oleju, inne kolektory, komputer itp...
Generalnie - przeróbka totalnie nieopłacalna.
Komentarz
-
-
dla mnie to w ogóle jest głupota kupować mały silnik a później go chipować żeby mieć więcej mocy - jak ktoś chce mieć moc to kupuje największy dostępny i go jeszcze zawirusuje - a zabawy z takimi silniczkami raczej nie wyjdą im na dobre.
Znacznie bezpieczniej bawić się z większymi jednostkami.
Choć nie ukrywam na hamownie w końcu do rogalottiego dojadę ;-) bo sam jestem ciekaw jakie są gifty w tym silniku a podobno całkiem zacne ;-)- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
oj Jac_ek to zupełnie nie tak, generalnie zabawy z tymi silnikami wychodzą dokładnie tak samo czy z małymi czy dużymi, obciążenie jest dokładnie takie samo.Zamieszczone przez Jac_ekdla mnie to w ogóle jest głupota kupować mały silnik a później go chipować żeby mieć więcej mocy - jak ktoś chce mieć moc to kupuje największy dostępny i go jeszcze zawirusuje - a zabawy z takimi silniczkami raczej nie wyjdą im na dobresaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
E tam, nie zawsze. Ja na przykład kupiłem Yeti 1.2, bo to jedyna benzyna z DSG w ofercie, a automat to był warunek konieczny. A skoro jest możliwość podniesienia mocy to należy z tego skorzystaćZamieszczone przez Jac_ekdla mnie to w ogóle jest głupota kupować mały silnik a później go chipować żeby mieć więcej mocy - jak ktoś chce mieć moc to kupuje największy dostępny i go jeszcze zawirusuje
.
Komentarz
-
poza tym obciążenie silnika najsłabszego i najmocniejszego będzie po programie podobne, a wiadomo, cena zakupu zupełnie inna i zwyczajnie nie każdego na to stać.Zamieszczone przez _tm_E tam, nie zawsze. Ja na przykład kupiłem Yeti 1.2, bo to jedyna benzyna z DSG w ofercie, a automat to był warunek konieczny. A skoro jest możliwość podniesienia mocy to należy z tego skorzystaćZamieszczone przez Jac_ekdla mnie to w ogóle jest głupota kupować mały silnik a później go chipować żeby mieć więcej mocy - jak ktoś chce mieć moc to kupuje największy dostępny i go jeszcze zawirusuje
.
oczywiście też jestem za kupowaniem jak najmocniejszej bazy, którą jeśli jest możliwość i tak trzeba dłubać :szeroki_usmiech
[ Dodano: Czw 19 Sie, 10 23:41 ]
zupełnie nie takZamieszczone przez MorgothTrochę jak ta siekierka i kijek.Zamieszczone przez Yarekbez problemu osiągniesz 160KM, tylko trzeba się będzie pogodzić z pogorszeniem dołu.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
no to ja zapytam inaczej :szeroki_usmiech , jaka jest różnica w OII pomiędzy 105 - 122 a 140 KM jak dla mnie pomijalna - bo żadna z tych mocy nie powalczy na drodze z poważnymi konkurentami ;-), umówmy się, zabawa się zaczyna od 200+
akurat w OII jest całkiem ładny wybór ;-)Zamieszczone przez _tm_Ja na przykład kupiłem Yeti 1.2, bo to jedyna benzyna z DSG w ofercie,
takie tam pitolenie - jak ktoś chce mocy to nie kupuje 1.4 Octavii tylko jakąś małą popierdułkę z dużym silnikiem i ją dłubie. jeśli chciałbym mieć więcej mocy to brałbym minta z najmocniejszym silnikiem a nie chipował 1.4TSI i trząsł później portkami o gwarancję, silnik, skrzynie itd... po co mi to ;-)Zamieszczone przez szkodacena zakupu zupełnie inna i zwyczajnie nie każdego na to stać.
niby tak ale coś mi mówi że większe silniki są lepiej przystoswane do zniesienia zwiększonych momentów niż silniki uturbione po downsizingu ;-)Zamieszczone przez szkodapoza tym obciążenie silnika najsłabszego i najmocniejszego będzie po programie podobne,- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
napisałem właśnie posta życiówkę na ten temat, ale potem stwierdziłem, że i tak się nie dogadamyZamieszczone przez Jac_ekno to ja zapytam inaczej , jaka jest różnica w OII pomiędzy 105 - 122 a 140 KM jak dla mnie pomijalna
więc, nawet jestem w stanie zgodzić się z Tobą, że różnica jest pomijalna
:szeroki_usmiech
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Chyba się kłócisz dla zasady, bo piszesz jakieś totalne bzdury. Po co kupiłeś 1.4TSI ? Trzeba było nie przepłacać i kupić 1.2TSI lub 1.6. Przecież różnica pomiędzy 105 a 122 jest pomijalna :diabelski_usmiech.Zamieszczone przez Jac_ekno to ja zapytam inaczej :szeroki_usmiech , jaka jest różnica w OII pomiędzy 105 - 122 a 140 KM jak dla mnie pomijalna - bo żadna z tych mocy nie powalczy na drodze z poważnymi konkurentami ;-), umówmy się, zabawa się zaczyna od 200+
Zapytaj się też wszystkich właścicieli 1.9 TDI, czy po wirusie ze 105 na 140 nie zauważyli żadnej różnicy :szeroki_usmiech ?
Komentarz
-
ale ja zrozumiałem, że jemu chodzi o "walkę na drodze", a w tym przypadku to w ogóle zakup octavii raczej mija się z celemZamieszczone przez _tm_Zapytaj się też wszystkich właścicieli 1.9 TDI, czy po wirusie ze 105 na 140 nie zauważyli żadnej różnicy ?
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz